Noodnummer

Wat is nu eigenlijk een technisch noodgeval?

Het technisch noodnummer is er enkel voor technische noodgevallen, vb.:

  • Gasreuk in het gebouw,
  • Brand,
  • Brandalarm in gemeenschappelijke delen van appartementsgebouwen, 
  • Waterinsijpeling, waterlek,
  • Problemen met de watertoevoer, vb. als er niemand in het gebouw water heeft,
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen van appartementsgebouwen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten.

Hoe het noodnummer bereiken?

Bij problemen met de verwarming kan je als huurder rechtstreeks contact opnemen met de onderhoudsfirma van je CV-ketel. De nummers van de onderhoudsfirma vind je hier.

Om het noodnummer van De Mandel te contacteren, bel je gewoon naar het algemene nummer 051 23 35 00. Buiten onze kantooruren kom je op een antwoordapparaat terecht, waar je het nummer van de meldkamer te horen krijgt. Als je de meldkamer opbelt met een dringend en technisch noodgeval, dan zal je verder geholpen worden. 

Wat bij misbruik van het technisch noodnummer?

Het technisch noodnummer kan enkel gebeld worden voor noodgevallen, dus niet voor een keukenkraan die lekt, een lavabo die slecht doorloopt of een lamp die niet werkt. Dit zijn geen technische noodgevallen en voor dergelijke gevallen ben je als huurder dikwijls zelf verantwoordelijk.  De Mandel betaalt 12 euro per oproep. Indien we vaststellen dat een huurder misbruik maakt van het noodnummer, dan zullen we de kosten van de oproep doorrekenen aan huurder in kwestie. In het ZieZO-boek vind je terug wat je als huurder zelf moet herstellen en wat de verantwoordelijkheid van De Mandel is.