Noodnummer

Wat is nu een technisch noodgeval?

Het technisch noodnummer is er enkel voor technische noodgevallen:

  • Gasreuk in het gebouw,
  • Brand,
  • Brandalarm in gemeenschappelijke delen van appartementsgebouwen, 
  • Waterinsijpeling, waterlek,
  • Problemen met de watertoevoer, vb. als er niemand in het gebouw water heeft,
  • Zware verstoppingen in de gemeenschappelijke leidingen van appartementsgebouwen. Bijvoorbeeld verstoppingen met terugvloei in de toiletten.

Hoe kan je het noodnummer bereiken?

Om het noodnummer van Thuiswest te contacteren, bel je gewoon naar het algemene nummer 051 23 35 00. Buiten onze kantooruren kom je op een antwoordapparaat terecht, waar je het nummer van de meldkamer te horen krijgt. Als je de meldkamer opbelt met een dringend en technisch noodgeval, dan zal je verder geholpen worden. 

Heb je problemen met jouw verwarming?

Contacteer dan de onderhoudsfirma van je CV-keter. De nummer van de onderhoudsfirma kan je hier vinden.

Wat bij misbruik van het technisch noodnummer?

Het technisch noodnummer kan enkel gebeld worden voor noodgevallen, dus niet voor een keukenkraan die lekt, een lavabo die slecht doorloopt of een lamp die niet werkt. Dit zijn geen technische noodgevallen en voor dergelijke gevallen ben je als huurder dikwijls zelf verantwoordelijk.  Thuiswest betaalt 12 euro per oproep. Indien we vaststellen dat een huurder misbruik maakt van het noodnummer, dan zullen we de kosten van de oproep doorrekenen aan huurder in kwestie. In het ZieZO-boek vind je terug wat je als huurder zelf moet herstellen en wat de verantwoordelijkheid van Thuiswest is.